Glæder du dig til at holde juleferie? Det er der ikke noget at sige til. Julen er en hyggelig tid, hvor du kan få en masse kvalitetstid med alle dem, du holder af.
Men inden juleferien skal du sikre dig, at dit telefonsystem på bedste vis informerer dine kunder om, at der er lukket. Her får du et overblik over, hvad din virksomhed bør gøre inden juleferien. Du kan også læse mere om mobilabonnement erhverv her, hvis du har brug for det.
Sørg for at opdatere dine åbningstider
Først og fremmest skal du sørge for, at din virksomheds åbningstider bliver opdateret i telefonsystemet. På den måde kan du være sikker på, at dine kunder ikke ringer forgæves. I stedet bliver de informeret om, at der er lukket, og hvornår der igen er åbent. Det vil være en fordel for både dig selv og dine kunder.
Beslut, hvad kunderne skal gøre
Det er også en god idé at beslutte, hvad du vil have, at kunderne så skal gøre. Skal de blot vente til, at der igen er åbent på telefonerne, er det helt fint. Men du kan ydermere henvise dem til at lægge en telefonbesked, eller at de kan sende en mail om, at de gerne vil ringes op eller lignende. Husk at følge op på alle henvendelserne efter juleferien.
Indtal en velkomsthilsen
En velkomsthilsen på telefonen er et plus. Du bør altså indtale en besked, der med det samme siger, at der er lukket, og hvornår kunderne igen kan komme i kontakt med din virksomhed.